تابستان زمان گشت و گذار و لذت بردن از هوای گرم است. البته این هوای گرم، برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. به همین دلیل باید به دنبال یک مقصد خنک تابستانی باشید. در این مقاله میخواهیم در مورد یکی از خنک ترین مقصد های گردشگری در تابستان حرف بزنیم. پس با اله بوم همراه باشید.

شهر و روستاهای خنک ایران در تابستان، انتخاب اول گردشگران است. اگرچه مکان های خنک با جاذبه های گردشگری زیاد و جاذبه بصری زیاد در ایران کم است. به همین دلیل بسیاری از افراد در مورد آنها اطلاعات کاملی ندارند. الولک یکی از روستاهایی است که در فصل تابستان، گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

روستای الولک مکانی بسیار زیبا و آرام برای بازید است و شما میتوانید به عنوان یک مقصد خنک تابستانی به اونجا برید. الولک یک مقصد عالی برای تعطیلات آخر هفته یا هر تعطیلی دیگر در تابستان است.

الولک کجاست

روستای الولک در استان قزوین واقع شده است. این مقصد خنک تابستانی، در 12 کیلومتری شمال شهر قزوین و در دامنه کوه سلطان ویس واقع شده است. جمعیت روستا حدود 800 نفر است و مردم آن عموما به زبان تاتی صحبت می‌کنند.

روستای الولک

در امتداد دره طولانی که از شمال قزوین شروع می‌شود و تا کناره‌های دریای خزر امتداد می‌یابد، روستاهای پراکنده‌ای وجود دارند که از قرن‌ها قبل به الموت معروف بوده اند، از شمال با استان‌های گیلان و مازندران، از شرق به استان البرز و از جنوب به استان قزوین محدود است. یکی از دلایل محبوبی این منطقه، علاوه بر خنک بودن آن، نزدیک بودن آن به پایتخت است. به همین دلیل به تمامی پایتخت نشینان توصیه میکنم، اگر در فصل تابستان به دنبال یک مقصد خنک تابستانی هستید، الولک یک گزینه فوق العاده است.

در الموت بیش از 500 روستا و ده‌ها مکان برای گشت و گذار وجود دارد که هرکدام از آنها میتوانند یک مقصد خنک تابستانی فوق العاده باشد. الولک یکی از همان روستاها است که آب و هوای بسیار خوبی دارد.

الولک بزرگترین روستای کوهپایه در قزوین است و دارای آثار تاریخی و طبیعی زیادی است. برخی از آثار تاریخی و طبیعی الولک شامل موارد زیر است:

  • مقبره سلطان ویس (سلطان قیس)
  • قلعه الولک
  • حمام قدیمی الولک
  • چشمه آب معدنی الولک
  • جنگل های الولک
  • رودخانه الولک

جاذبه های طبیعی الولک

مقصد خنک تابستانی

الولک در روستای الموت واقع شده است. به همین دلیل از جاذبه های طبیعی بسیار زیادی برخوردار است. از جاذبه های طبیعی الولک، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمه آب معدنی الولک: این چشمه در روستای الولک واقع شده است و آب آن دارای خواص درمانی است. آب چشمه الولک برای درمان بیماری های پوستی، گوارشی و روماتیسمی استفاده از می‌شود. اطراف این چشمه هوا بسیار خنک است. به همین دلیل، یکی از دلایلی که الولک یک مقصد گردشگری به حساب می‌آید همین چشمه آب معدنی است.

جنگل‌های الولک:روستای الولک در میان جنگل های سرسبز قرار گرفته است. این جنگل ها زیستگاه انواع مختلفی از درختان، گیاهان و جانوران است. این جناگل، یک آب و هوای بسیار خوبی را به الولک داده‌اند.

آبشار الولک: در نزدیکی الولک یک آبشار با نام آبشار باغ کهنه باغستان وجود دارد که به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی الولک نیز شناخته میشود. شما میتوانید برای وقت گذرانی در یک منطقه خنک، اینجا را به عنوان مقصد خنک تابستانی انتخاب کنید.

آبشار الولک

رودخانه الولک:رودخانه الولک از روستای الولک می گذرد. این رودخانه برای آبیاری زمین های کشاورزی و تولید برق استفاده می شود.

اگر به دنبال یک مقصد خنک تابستانی هستید، باید بگوییم که الولک به خاطر موارد بالا تبدیل به یک منطقه خنک شده است.

الموت، ارتفاعات بسیار خنک در تابستان

الولک در الموت قرار دارد. الموت از قدیمی ترین ارتفاعات ایران است و به دلیل ارتفاع بسیار زیادی که دارد، در فصل گرم، یک گزینه بسیار مناسب برای همه افرادی است که میخواهند به مکان های خنک سفر کنند.

اگر به الولک سفر میکنید، حتما به ارتفاعات الموت هم بروید از این آب و هوای خنک بهترین استفاده را ببرید.

الموت در زمستان یک منظره کاملا سفید به خودش میگیره، و سرما و خنکی خودش رو تا اخرای تابستون حفظ میکنه. به همین دلیل، در فصل تابستان، یک منظره زیبا و روح‌نواز را در کنار هوایی معتدل برای شما ایجاد میکند که هر مسافری را شیفته خود می‌کند.

درباره اله بوم

اقامتگاه بوم گردی اله بوم دارای ۱۱ باب اتاق در واحدهای مختلف می باشد و ظرفیت پذیرش حداکثر ۴۸ مهمان را دارد. برخی اتاق های این مجموعه دارای تخت و برخی فاقد تخت می باشند. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب فراهم شده است. دو اتاق از اتاق های این اقامتگاه، فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون از اتاق قرار دارد. سرویس بهداشتی سایر اتاق ها اختصاصی و داخل اتاق می باشد و سرویس بهداشتی تمامی واحدها شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق های اقامتگاه بوم گردی اله بوم، شوفاژ است و به دلیل آب و هوای ییلاقی منطقه نیازی به سیستم سرمایش ندارند، اما در صورت درخواست مهمان، پنکه در اختیار ایشان قرار می گیرد.

ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما بتوانید بهترین استفاده را از الولک به عنوان یک مقصد خنک تابستانی ببرید. ما با ساخت این مجموعه در تلاش هستیم تا شما را برای داشتن یک تجربه خوشایند در الولک یاری کنیم. برای مشاهده اقامتگاه های ما فقط کافی است اینجارا کلیک کنید.

به عنوان یک پیشنهاد بد نیست که به شما بگویم، اگر به الولک سفر میکنید، بد نیست که از غذاهای سنتی آنجا امتحان کنید. ما در اله بوم، غذاهای مختلفی را برای شما تدارک دیده ایم تا شما بتوانید از مدل های مختلف غذاهای الولک امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *