سوغات قزوین چیست؟

قزوین از جمله شهرهای ایران است که سوغات‌های متنوع و خوشمزه‌ای دارد. در ادامه می‌خواهیم جواب سوال ” سوغات قزوین از کجا بخریم؟ ” را به شما بدهیم، پس همراه ما باشید. تعدادی از معروف‌ترین سوغات قزوین را به شما معرفی می‌کنیم:

  • نان قزوین: نان قزوین از جمله نان‌های سنتی و خوشمزه این شهر است که در انواع مختلفی مانند نان برنجی، نان چرخی، نان اگردک و نان نازک پخته می‌شود.
  • باقلوا: باقلوا از جمله شیرینی‌های سنتی قزوین است که با مغز بادام و پسته تهیه می‌شود.
  • قطاب: قطاب از دیگر شیرینی‌های سنتی قزوین است که با مغز گردو و شکر تهیه می‌شود.
  • نان بادامی: نان بادامی از جمله شیرینی‌های سنتی قزوین است که با بادام و شکر تهیه می‌شود.
  • حلوای مسقطی: حلوای مسقطی از جمله شیرینی‌های سنتی قزوین است که با آرد، شکر، زعفران و هل تهیه می‌شود.

علاوه بر سوغات‌های خوراکی، صنایع‌دستی قزوین نیز از جمله سوغات‌های معروف این شهر هستند. در اینجا تعدادی از معروف‌ترین صنایع دستی قزوین را به شما معرفی می‌کنم:

  • قلمزنی: قلمزنی از جمله هنرهای سنتی قزوین است که روی مس، برنج و نقره انجام می‌شود.
  • میناکاری: میناکاری از جمله هنرهای سنتی قزوین است که روی مس و برنج انجام می‌شود.
  • گلیم بافی: گلیم بافی از جمله هنرهای سنتی قزوین است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بافته می‌شود.
  • جاجیم بافی: جاجیم بافی از جمله هنرهای سنتی قزوین است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بافته می‌شود.
  • سفالگری: سفالگری از جمله هنرهای سنتی قزوین است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود.

از کجا سوغات قزوین را بخریم؟

در ادامه بومگردی اله بوم می‌خواهد به شما مکان‌هایی معرفی کند تا به راحتی سوغات قزوین را تهیه کنید، پس همراه ما باشید. درواقع برای خرید سوغات قزوین می‌توانید به مکان‌های مختلفی مراجعه کنید. در اینجا تعدادی از این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. بازار بزرگ قزوین
  2. کاروانسرای سعدالسلطنه
  3. بازارچه های صنایع دستی
  4. بازارچه سپه

بازار بزرگ قزوین

بازار بزرگ قزوین از جمله قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای ایران است که در آن می‌توانید انواع سوغات قزوین را پیدا کنید. این بازار بزرگ در خیابان امام خمینی قرار گرفته است. شما ساعت‌ها می‌توانید در این بازار بزرگ بگردید و خرید کنید. در واقع این بازار در نزدیکی کاروانسرای سعدالسلطنه قرار گرفته است که در ادامه درباره این کاروانسرا صحبت خواهیم کرد.

کاروانسرای سعدالسلطنه

کاروانسرای سعدالسلطنه از جمله مکان‌های معروف قزوین است که در آن می توانید انواع صنایع دستی قزوین مانند قلمزنی، میناکاری، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و غیره را پیدا کنید. در این کاروانسرای بسیار زیبا کافه و رستوران‌های متعددی وجود دارد که بعد از خریدهایتان می‌توانید در این مکان‌ها بنشینید و استراحت کنید و با خوردن غذا از منظره‌ی زیبای این کاروانسرا لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با این کاروانسرا پیشنهاد می‌کنیم مطلب ” معرفی کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین، اثر ثبت شده جهانی ” را مطالعه کنید.

بازارچه های صنایع دستی قزوین

قزوین از جمله شهرهای ایران است که در زمینه صنایع دستی سابقه‌ای دیرینه دارد. در این شهر، بازارچه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آنها انواع صنایع دستی قزوین را پیدا کنید. در اینجا تعدادی از معروف‌ترین بازارچه‌های صنایع دستی قزوین را به شما معرفی می کنیم:

خانه داعی: منبت، زره بافی، سبد بافی، آیینه کاری، رودوزی الحاقی، معرق چوب، موج بافی، گلیم بافی و گره چینی. آدرس: قزوین، خیابان نادری شمالی، جنب خیابان رسالت.

خانه رئوفی: تراش شیشه، گره چینی و بافت پارچه سنتی. آدرس: قزوین، خیابان شهدا، جنب در غربی مسجد جامع.

کلیسای کانتور: تراش سنگ قیمتی. آدرس: قزوین، خیابان دارایی.

حسینیه امینی ها: زره بافی، حجاری و قلمزنی. آدرس: قزوین، خیابان مولوی، نرسیده به چهارراه منتظری.

همچنین در این بازاراچه‌ها می‌توانید زیورآلات دست‌ساز و دست‌باف، شیرینی و غیره تهیه کنید.

بازارچه سپه قزوین

همچنین بازارچه سپه قزوین هم می‌تواند مکان مناسبی برای خرید سوغات قزوین باشد. در این بازارچه می توانید انواع سوغات خوراکی و غیرخوراکی قزوین را پیدا کنید و یک خرید بی نظیر را تجربه کنید. بازارچه سپه قزوین همانطور که از نامش پیداست در خیابان سپه، اولین خیابان ایران قرارگرفته است. شما بعد از خریدتان ‌می‌توانید در این خیابان بسیار زیبا قدم بزنید و از مکان‌های تاریخی نزدیک به این خیابان دیدن کنید. درواقع خیابان سپه به اکثر مکان‌های تاریخی داخل شهر قزوین نزدیک است. برای آشنایی با مکان‌های تاریخی قزوین پیشنهاد می‌کنیم مطلب ” قزوین کجا بریم ؟ ” را بخوانید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با سوغات‌های قزوین آشنا کنیم و مکان‌هایی که مناسب خریدن سوغات قزوین هستند را به شما معرفی کنیم. مکان‌های زیادی برای خرید سوغات وجود دارد مانند نمایشگاه‌های داخل شهر قزوین و جشنواره‌هایی که داخل روستاهای گردشگری قزوین مانند روستای زرگر، سپارده و غیره برگزار می‌شود. چون این مکان‌ها ثابت نیستند ما در این مقاله به آنها نپرداخته‌ایم ولی با جستجو در گوگل و پرس‌وجو کردن از مردم قزوین می‌توانید از برگزاری این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها باخبر شوید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *