چرا یک شب اقامت در قزوین؟

شاید برای شما سوال پیش آمده که آیا می‌توانید با یک شب اقامت در قزوین سفر خوبی را تجربه کنید؟ در واقع قزوین دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است. قطعا شما نمی‌توانید از همه آنها در یک روز دیدن کنید. ولی با یک برنامه‌ریزی و انتخاب درست می‌توانید یک شب رویایی را برای خود بسازید. شما برای اقامت در قزوین می‌توانید یک هتل یا بومگردی را رزرو کنید. در ادامه می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم که یک انتخاب درست داشته باشید تا نهایت لذت در قزوین را تجربه کنید.

درباره قزوین

شهر قزوین یکی از شهرهای تاریخی و هنری است که از لحاظ تعداد بناهای تاریخی در ایران رتبه اول و در جهان رتبه سوم را دارد. این استان در دوره صفویان پایتخت کشورمان بوده و به همین دلیل است که مکان‌های تاریخی بسیاری دارد. حتما به گوشتان خورده است که استان قزوین پایتخت خوشنویسی و زادگاه خوشنویسان پرآوازه‌ای مانند میرعماد قزوینی است. اگر یکی از علاقمندان به بناهای تاریخی یا هنر هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک شب اقامت در قزوین را تجربه کنید. در ادامه می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم که چگونه یک شب اقامت سنتی و رویایی در قزوین داشته‌باشید پس با ما همراه باشید.

برای یک شب اقامت در قزوین هتل یا بومگردی؟

حتما با هتل آشنایی دارید ولی شاید برای شما سوال پیش بیاید که بوم گردی چیست؟ به طور خلاصه می‌توان گفت بومگردی یا اکو توریسم شکلی از گردشگری است که سعی در به حداقل رساندن تأثیر آن بر محیط‌زیست دارد.در واقع در قزوین هتل و مسافرخانه‌های زیادی وجود دارد ولی همانطور که در بالا گفتیم قزوین یک شهر تاریخی است پس برای لذت بیشتر بهتر است در یک بومگردی اقامت کنید. بومگردی یک فضای سنتی را برای شما فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند شما به فضای سنتی و تاریخی علاقه‌مند هستید یا خیر چون در این شهر هم می‌توانید از طبیعت لذت ببرید هم می‌توانید از بناهای تاریخی دیدن کنید.

فضای بومگردی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که هزینه هتل و بومگردی چه تفاوتی دارد؟ در واقع هزینه‌ای که در بومگردی انجام می‌دهید فرقی با هزینه‌های هتل ندارد ولی با یک شب اقامت در بومگردی شهر قزوین یک شب رویایی و سنتی برای خود خواهید ساخت.

در ادامه قرار است اقامتگاه بومگردی اله بوم را به شما معرفی کنیم.

اقامت در بومگردی اله بوم

اقامتگاه بومگردی اله بوم در روستای الولک قرار دارد که این روستا با قزوین ده دقیقه فاصله دارد. الولک بزرگترین روستای کوهپایه قزوین است. این روستا آثار تاریخی همچون سلطان قیس یا سلطان اویس را دارد. همچنین به دیگر روستاهای معروف الموت مانند روستای کامان نزدیک است. همچنین این روستا به قله کافر میدان(زرتشت) و قله یخبند(شجاع الدین) که از جاذبه‌های طبیعی معروف قزوین هستند نزدیک است. اگر به تله‌سیژ یا پیست اسکی علاقه‌مند هستید پس بومگردی اله بوم مخصوص شماست چون این دو مکان در نزدیکی این روستا و اقامتگاه بومگردی اله بوم قراردارد.

فضای رستوران

 

در این بومگردی انواع اتاق با امکانات عالی وجود دارد. همچنین این بومگردی رستوران و سفره‌خانه با فضای سنتی هم دارد. در این رستوران انواع غذا محلی و غذای مخصوص قزوین که قیمه نثار است وجود دارد. شما می‌توانید برای مشاهده منو این رستوران و سفره‌خانه روی منو اقامتگاه اله بوم کلیک کنید.

بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی قزوین

همانطور که در بالا گفتیم شهر قزوین هم جاذبه‌های تاریخی دارد هم جاذبه طبیعی دارد که جاذبه‌های طبیعی آن در الموت قراردارد. در الموت روستاهای تاریخی و سنتی وجود دارد. در ادامه آن‌ها را برای شما نام می‌بریم:

  • روستای الولک
  • روستای کامان
  • قبرستان دانسفهان
  • روستای زرگر
  • دریاچه اوان
  • روستای شهرستانک
  • و…

در ادامه بناهای تاریخی و سنتی قزوین را برای شما نام می‌بریم:

  • سعدالسلطنه
  • کاخ چهلستون
  • حمام قجر
  • کلیسای کانتور
  • و…

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از جاهای دیدنی قزوین مطالب جاهای دیدنی الموت قزوین و جاهای دیدنی قزوین در پاییز مطالعه کنید.

بومگردی

جمع بندی

در واقع هزینه هتل و بومگردی تفاوت زیادی ندارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید یک شب رویایی در شهر تاریخی قزوین داشته باشید پیشنهاد ما این است که در یک بومگردی اقامت کنید و یک شب بی‌نظیر را برای خود بسازید. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. اقامتگاه بومگردی اله بوم همه روزه پذیرای شما است و منتظر حضور گرمتان در این بومگردی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *