قزوین در فصل پاییز

ما در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی جاهای دیدنی قزوین در پاییز صحبت کنیم پس با اله بوم همراه باشید. قزوین یکی از استان‌‌هایی است که در فصل پاییز حتما باید به آن سفر کنید و آن را تجربه کنید. این استان از دو ناحیه کوهستانی و دشتی تشکیل شده است به همین دلیل آب‌وهوای قزوین در فصل پاییز کمی سرد است. پس اگر می‌خواهید در فصل پاییز از قزوین دیدن کنید حتما با خود لباس گرم همراه داشته باشید. الموت بخشی از استان قزوین است که به استان تهران بسیار نزدیک است. اگر در حال حاضر در تهران هستید بهترین و نزدیک‌ترین مکان به شما الموت است که در اکثر مواقع بدون ترافیک است. می‌توان گفت الموت یکی از بهترین جاهای دیدنی قزوین در پاییز است.

الموت یکی از بهترین جاهای دیدنی قزوین در پاییز

الموت یکی از قله‌های معروف کوهستان‌های بخش غربی البرز است و یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی قزوین در پاییز به شمار می‌آید. الموت درختان متنوع با اشکال هندسی متفاوت بسیاری دارد بنابراین در فصل پاییز هر درخت به رنگ خاص خودش در می‌آید و یک صحنه جالب و دیدنی تشکیل می‌دهند. در واقع این تنوع باعث می‌شود طبیعت به رنگ‌های مختلفی در بیاید. اگر شما عاشق فصل پاییز هستید حتما سفر به الموت را تجربه کنید و از ترکیب رنگ‌های پاییزی آن لذت ببرید.

دامنه پاییزی الموت

عکسی که در بالا قراردادیم به شما کمک می‌کند تا حدی این زیبایی را حس کنید. در ادامه روستاهای الموت که در پاییز دیدنی می‌شوند را برای شما نام بردیم:

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک، یکی از روستاهای الموت است که حتما باید در پاییز به آن سفر کنید. این روستا در فصل پاییز مانند یک رنگین‌کمان است، شما در آنجا می توانید همه‌ی رنگ‌های پاییزی را مشاهده کنید. انواع رنگ قرمز، زرد، نارنجی را می توانید ببینید و از طبیعت مقابلتان نهایت لذت را ببرید. ساکنین تهران به این روستا خیلی نزدیک هستند و می‌توانند یک سفر یک روزه پرهیجان را داشته باشند. اگر به این روستا سفر کردید حتما یک دوربین همراه با خود ببرید چون به هیچ وجه نمی‌توانید همچین پاییز رنگارنگی را در استان گیلان و مازندران مشاهده کنید.

الموت در فصل پاییز

در ادامه جاذبه‌های گردشگری این روستا را برای شما نام می‌بریم:

  • کاخ ییلاقی و کتیبه سنگی
  • قلعه دختر
  • تپه شن ستان
  • آبشار و رود “گیله رود”
  • باغ‌های میوه زردآلو و توت

یکی دیگر از تفریحات منطقه الموت کوهنوردی است. اگر به طبیعت‌گردی و کوهنوردی علاقه دارید پیشنهاد می‌‌کنیم به لیست قله های قزوین سر بزنید.

دریاچه‌ی اوان

در واقع دریاچه اوان بزرگترين و زيباترين درياچه در منطقه قزوين است. این دریاچه در 75 کيلومتري شمال شرقي شهر قزوين قراردارد. طول دریاچه اوان در طويل‌ترين قسمت 325 متر و عرض آن 275 متر و عمق آن از 1 تا 5/7 متر در حالت نوسان قراردارد. پوشش گیاهی دور دریاچه متنوع است به همین دلیل شما می‌توانید یک پاییز رنگارنگ را مشاهده کنید. دریاچه اوان در فصل پایيز پرندگان مهاجری مانند قو، غاز و مرغابي را به خود میبیند که به همین دلیل مسافران زیادی برای دیدن پرندگان مهاجر به این دریاچه می‌آیند. به شما هم پیشنهاد می‌کنیم این صحنه‌های زیبا در پاییز را از دست ندهید.

یکی از تفریحات این فصل که در اواخر پاییز طرفدار دارد ماهیگیری است. شما می‌توانید با خواندن مطلب مکان های مناسب ماهیگیری در قزوین و نزدیک آن این تفریح بسیار جذاب را در قزوین انجام دهید.

دریاچه اوان در پاییز

اگر به این دریاچه سفر کردید دریاچه آل‌بوم که در نزدیکی دریاچه اوان قراردارد را از دست ندهید.

روستای الولک

روستای الولک در ۱۳ کیلومتری شمال قزوین قراردارد. شما هم می‌توانید زیبایی طبیعت رنگارنگ پاییزی الموت را ببینید و هم نزدیک به شهر باشید. بخاطر نزدیکی که به شهر دارد حتی اگر می خواهید از قزوین عبور کنید ارزش دارد که این مسافت 10 دقیقه‌ای را طی کنید و به این روستا یک سر بزنید. در ادامه چند جاذبه گردشگری روستای الولک را به شما معرفی می‌کنیم:

  • مقبره سلطان ویس (سلطان قیس)
  • قلعه الولک
  • حمام قدیمی الولک
  • چشمه آب معدنی الولک

روستای الولک در پاییز

اگر قصد سفر چند روزه به الموت را دارید، اله‌بوم میزبان شما دوستان است.

روستای زرگر

در واقع روستای زرگر، یک روستای معمولی نیست. وقتی وارد این روستا می‌شوید نمی‌توانید باور کنید که این روستا بخشی از ایران است.مردم این روستا به زبان رومانیایی با گویش زرگری صحبت می‌کنند و با حروف لاتین می‌نویسند. نه تنها خود روستا بلکه مردمانشان هم شبیه افراد اروپایی هستند. می‌توان گفت محیط این روستا خیلی ساده است که مطمئنا اگر وارد این روستا شوید همین سادگی آنجاست که شما را جذب خواهد‌کرد. منظره این روستا در پاییز فوق‌العاده است. اگر در پاییز به این روستا بروید مطمئنا تجربه خوبی خواهید داشت و از سفر خود نهایت لذت را خواهید برد.

برای آشنایی بیشتر با روستای زرگر پیشنهاد می‌کنیم مطلب “عجایب روستای زرگر قزوین” را بخوانید.

روستای کامان

روستای کامان در پاییز به چند رنگ مختلف در می‌آید که از همان ابتدا که وارد روستا می‌شوید می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید. در کنار این روستا تله‌سی‌یژ قراردارد شما می‌توانید این طبیعت زیبا و رنگارنگ را از بالا و روی این تله‌سی‌یژ مشاهده کنید. تعداد افراد زیادی در پاییز برای عکاسی به این روستا می‌‌آیند. البته اگر برای عکاسی می‌خواهید به این روستا سفر کنید حتما در بازه زمانی اوایل آبان تا اواسط آذر به این روستا مراجعه کنید. در این بازه زمانی طبیعت روستای کامان فوق‌العاده زیباست.

الموت پاییزی

یکی از جذاب‌ترین روستاهای الموت در پاییز، روستای هیر است. برای آشنایی با روستای هیر کلیک کنید.

قبرستان دانسفهان

شاید سخت باشد که باور کنید یک قبرستان در لیست جاهای دیدنی قزوین در پاییز قرار بگیرد. ولی باید بگوییم این قبرستان تفاوت زیادی با قبرستان‌های دیگر دارد. قدمت این قبرستان به 3 قرن پیش بازمی‌گردد، در واقع این قبرستان جلوه‌ای از هنر و آداب‌ورسوم این منطقه را به ما نشان می‌دهد. می‌توانید بر روی سنگ قبرهای قبرستان دانسفهان نقش و نقوش جالبی را مشاهده کنید. البته این قبرستان را بخاطر کوچه باغ‌های دانسفهان و منطقه حفاظت شده دانسفهان در پاییز به شما معرفی می‌کنیم. شما هم می‌توانید از آثار تاریخی لذت ببرید هم از طبیعتی که دور آن وجود دارد.

کوچه باغ‌های دانسفهان

برای آشنایی با جاهای دیدنی قزوین در زمستان می‌توانید به این مطلب سر بزنید.

دیگر مناطق دیدنی قزوین در پاییز

استان قزوین دارای مکان‌های تاریخی بسیاری است. در ادامه می‌خواهیم مکان‌های تاریخی شهر قزوین را که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قزوین در پاییز هست را نام ببریم:

کاروان‌سرای سعدالسلطنه

کاروان‌سرای سعدالسلطنه یکی از زیباترین و مشهورترین بناهای تاریخی قزوین است که در واقع در زمان ناصرالدین شاه قاجار ساخت آن به اتمام رسید. نام‌های دیگر این بنای باشکوه سرای سعدالسلطنه، سرای سعدیه و بازارچه سعدالسلطنه است. این بنای‌تاریخی در خود مغازه‌های صنایع‌دستی، کافه و رستوران دارد. شما می‌توانید هم از بنا دیدن کنید و هم صنایع‌دستی مورد نظر خود را تهیه کنید. جذاب‌ترین بخش اینجاست که شما می‌توانید در یکی از کافه‌های این فضای سنتی بنشینید و یک نوشیدنی گرم سفارش دهید و با دیدن و لمس کردن زیبایی‌های پاییز آن را میل کنید.

سرای سعدالسلطنه در پاییز

عمارت چهلستون

این عمارت به عمارت کلاه‌فرنگی هم معروف است. وقتی از ورودی این عمارت رد می‌شوید انگار وارد یک باغ بزرگ شده‌اید. دور این بنا پر شده از درخت‌های بسیار بلند که پرندگان زیادی مانند دارکوب و طوطی در آن‌ها زندگی می‌کنند. داخل عمارت یک موزه وجود دارد که می‌توانید از آن هم دیدن کنید. این بنا در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد، ما پیشنهاد می‌کنیم اگر در فصل پاییز به شهر قزوین سفر کردید حتما به عمارت چهلستون سر بزنید.

کاخ چهلستون قزوین در پاییز

کلیسای کانتور

در واقع این کلیسا به دست کارگران روسی که برای کار به ایران آمده بودند ساخته شده تا بتوانند راحت به عبادت خود بپردازند. این کلیسا در کنار دوتا از بهترین پارک‌های شهر قزوین قراردارد. ما فصل پاییز را برای بازدید از این کلیسا به شما پیشنهاد می‌دهیم چون این کلیسا به‌دلیل شروع مدارس و بازدید دانش‌آموزان تقریبا همه روزه باز است. اگر به دیدن این بنای باستانی رفتید حتما به پارک ملت و پارک گلها هم بروید و از مناظر پاییزی شهر نهایت لذت را ببرید.

کلیسای کانتور در فصل پاییز

میوه زالزالک

میوه‌ی زالزالک کوچک و ریز است که در طیف رنگی زرد، قرمز و حتی سیاه است. طعم زالزالک بین ترش و شیرین است و یک میوه‌ی پاییزی است. از زالزالک قرن‌ها است که در پزشکی سنتی استفاده می‌شود و خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد. زالزالک در کمتر جایی رشد می‌کند که یکی از بخش‌های ایران که در آن زالزالک رشد می‌کند الموت است.

میوه زالزالک در الموت

جمع بندی

در واقع درصد زیادی از مردم درباره‌ی زیبایی‌های استان قزوین در پاییز با خبر نیستند. ساکنین تهران، به دریاچه اوان در الموت خیلی نزدیک هستند و می‌توانند در تعطیلات آخر هفته یک سفره یک روزه پر هیجان را تجربه کنند. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب تمام زیبایی‌های قزوین در پاییز را برای شما بیان کرده باشیم.

اگر به فکر بوم گردی در قزوین هستید، باید هزینه بوم گردی در قزوین را بدانید تا بتوانید یک تجربه خوب با هزینه مناسب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *