معرفی دریاچه آل بوم

دریاچه آل بوم که با نام دریاچه الوبن هم معروف است در مسیر جاده در حال احداث ؛ قزوین ، الموت ، تنکابن قرار دارد . این دریاچه فوق‌العاده زیبا در شمال روستای لامان قرار دارد. در واقع در این منطقه سه دریاچه وجود دارد كه بزرگترین آن حدود 150متر طول و 100متر عرض دارد. در گذشته این سه دریاچه به هم متصل بودند ولی در حال حاظر از هم جدا شده‌اند كه در كل به مجموع این سه دریاچه، دریاچه آل‌بوم یا الوبن گفته می‌شود.
در زمان‌های قدیم مردم آتان (خاندان ابوالقاسمی) درسال 1342 در آنجا زندگی می‌کردند. در آن زمان به جای دریاچه روستایی سرسبز و پر محصول وجود داشت. ولی بعد از آنکه به علت دگرگونی زمین، آب بالا آمد مردم آن روستا به جای دیگر کوچ کردن که امروزه به اسم روستای آتان شناخته می‌شود. در مسیر دریاچه به سمت چندین آبشار بسیار زیبا نیز وجود دارد که ارزش دارد از آن‌ها دیدن کنید.

عکس‌های دریاچه آل بوم

در نزدیکی دریاچه آل بوم یک دریاچه به نام دریابک وجود دارد که شما می‌توانید از طبیعت دریاچه دریابک  نهایت لذت را ببرید.

روستاهای دیدنی کنار دریاچه آل‌بوم

در کنار این دریاچه روستاهای زیبایی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

روستای آتان

در واقع بافت ساختمانی این روستا مانند روستای ماسوله و یک روستای پلکانی است. به همین دلیل به این روستا ماسوله قزوین هم گفته می‌شود. از این روستا تا دویست سال پیش به عنوان ییلاق استفاده می‌شد ولی بعد از آن به عنوان یک اقامتگاه انتخاب شد و به یک روستا تبدیل شد. شغل مردم این روستا مانند اکثر روستاهای دیگر منطقه الموت زراعت، دامداری، باغداری، صنایع دستی یا پرورش زنبور عسل است. یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک آن کوه‌های هودکان و خرابه است که منظره جذاب و دل‌فریبی دارد. این روستا به دلیل گیاهان دارویی خاصی که دارد معروف است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این روستا سفر کردید به هیچ عنوان خرید این گیاهان دارویی را فراموش نکنید!

آتان

روستای گازرخان

روستای گازرخان در نزدیکی قلعه الموت قراردارد و نزدیک‌ترین روستا به این قلعه گازرخان است. اکثر مردم روستای گازرخان افراد بومی روستا بوده و به زبان تاتی صحبت می‌کنند. در واقع روستای گازرخان از پرجمعیت‌ترین روستای الموت است و در منطقه کوهستانی قراردارد. به همین دلیل خانه‌های این روستا در شیبی تند و با بافتی متمرکز بنا شده‌اند. آب آشامیدنی روستای گازرخان از چشمه‌های اطراف این روستا تامین می‌شود.

روستای گازرخان

روستای لامان

روستای لامان که با نام بوکان هم شناخته می‌شود از توابع بخش رودبار الموت استان قزوین است. روستای لامان به عنوان مرکز الموت بالا از لحاظ جغرافیایی شناخته می‌شود. اگر از شهر قزوین به سمت منطقه الموت حرکت کنید پس از طی کردن مسافت ۹۰ کیلومتری به سه راهی قلعه حسن صباح می‌رسید که روستای لامان در آنجا واقع شده است. این روستا در نزدیکی قلعه حسن صباح قرارگرفته که ما پیشنهاد می‌کنیم اگر به این روستا سفر کردید حتما از قلعه حسن صباح دیدن کنید.

روستای لامان

 

اگر می‌خواهید در پاییز به الموت سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از مطلب جاهای دیدنی قزوین در پاییز دیدن کنید.

مسیر دسترسی دریاچه آل بوم

در واقع شما نمی‌توانید با ماشین کنار این دریاچه زیبا بروید. باید ماشین‌تان در نزدیک‌ترین مکان پارک کنید و پیاده به سمت دریاچه حرکت کنید. بعد از كمی پیاده‌روی و گذشت از صحرای سیاپیل و جنگل زالك نودر به این دریاچه می‌رسید. این پیاده‌روی حدود یک ساعت زمان می‌برد. در واقع به دلیل مسیری که دارد شما نمی‌توانید در کنار این دریاچه کمپ کنید. اگر خواستید شب را در این منطقه بگذرانید ما پیشنهاد می‌کنیم که در یک بومگردی اقامت کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم یک بومگردی در منطقه الموت را به شما معرفی کنیم.

دریاچه آل بوم در الموت

قبل از خواندن ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مطلب بومگردی در قزوین را بخوانید.

اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه بوم گردی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم یک معماری و فضایی بومی و روستایی دارد. این بومگردی در روستای الولک که فاصله آن با قزوین ۱۳ کیلومتر است قراردارد. نام این بوم‌گردی “اله بوم” است و در یک منطقه‌ی کوهستانی و در دامنه کوه کافر میدان واقع شده است. در کنار روستا باغ‌های زیبا و سنتی با محصولاتی مانند بادام و گردو و گیلاس و آلبالو قرارگرفته است.

امکانات و خدمات ارائه شده

رستوران، چای‌خانه، راهنمای گردشگر، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت رایگان، فضای پارک خودرو جلوی درب اقامتگاه جزء امکاناتی است که این اقامتگاه در اختیار مهمان‌های خود قرار می‌دهد. و همچنین این بومگردی به دوربین و یخچال در هر اتاق مجهز است. مهمانان این بومگردی می‌توانند در صورت تمایل انواع غذاهای رستورانی و سنتی مانند قیمه نثار، ورقه بادمجان، دو گرم، کپه قل، جوجه کباب، دیزی، شیش انداز و رشته پلو را با هماهنگی قبلی سفارش داده واز آن نهایت لذت ببرند. علاوه بر این امکاناتی که برای شما نام برده شد، شما می‌توانید در اقامتگاه بوم گردی اله بوم در قسمت زیرزمین آن از اتاق‌های بازی و سینما(زاغه) آن استفاده و دیدن کنید. در واقع این دو اتاق به صورت سانسی در اختیار مهمانان اقامتگاه قرار می‌گیرد.

برای دیدن فاصله روستای الولک (اقامتگاه بومگردی) با دریاچه آل‌بوم کلیک کنید.

1 دیدگاه برای “دریاچه آل‌بوم کجاست؟ (تصویر-معرفی-آدرس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *