معنی بوم گردی

به طورکلی، بوم گردی به معنای سفر به طبیعت و گردش در آن و همچنین، دیدن مکان‌های طبیعی و لذت‌بردن از آنها است. نکته‌ای که باید هنگام بوم گردی به آن توجه کرد، این است که شما به عنوان یک فرد بوم گرد، نسبت به محیطی که درآن قراردارید، مسئول هستید. شما باید از هرگونه آشغال‌ریختن و روشن‌ کردن آتش، خودداری کنید. این طبیعت، تمام دارایی ما است و نابودی ما می‌تواند منجر به نابودی ما انسان‌ها شود. به همین دلیل، باید در حفظ و نگهدرای از آن، تلاش زیادی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بوم گردی در قزوین بپردازیم.

بوم گرد کیست

بوم گرد ای اکوتوریست، گردشگری است که به بازدید از یک منطقه و جاذبه‌های طبیعی آن می‌پردازد. اما این لذت‌بردن، با آسیب‌زدن به طبیعت همراه نمی‌شود و سعی در این دارد تا کمترین آسیب را به ساختار محیط بگذارد. فرد بوم گرد، خود را نسبت به محیط مسئول می‌داند و تمام تلاش خود را انجام می‌هد تا الگوی زیستی منطقه را حفظ کند.

اقامتگاه بوم گردی چیست

حالا که درمورد بوم گردی، اندکی اطلاعات خود را بالا بردید، بد نیست در مورد اقامتگاه بوم گردی بدانید. اقامتگاه‌های بوم گردی برای پذیرایی از بوم گردان و البته مسافران علاقه‌مند به حفظ ویژگی‌های محیط ساخته می‌شوند. در این اقامتگاه‌ها سعی می‌شود تا کمترین آسیب به محیط وارد شودو مهمان‌ها تا حدودی با فرهنگ منطقه میزبان آشنا می‌شوند.

نکته‌ای جالب در مورد بعضی از اقامتگاه‌های بوم گردی در قزوین این است که به موارد بالا توجه بسیار ویژه‌ای کردند. البته، از آنجایی که اقامتگاه‌های بوم گردی در قزوین زیاد هستند، باید به دنبال اقامتگاه‌های بوم گردی برتر بگردید.

برای اداره اقامتگاه‌های بوم گردی، معمولا از افراد محلی کمک می‌گیرند تا به کمک آنها بتوانند ویژگی‌های فرهنگی-اجتماعی را بهتر به افراد منتقل کنند. تزئینات و ساختار اقامتگاه‌های بوم گردی نیز، تشابه زیادی با ویژگی‌های آن منطقه دارد و حتی غذاهای سرو شده در هر اقامتگاه باید شامل غذاهای محلی نیز باشد.

از فرصت‌هایی که اقامتگاه بوم گردی در اختیار مردم عادی قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احیای ارزش‌های سنتی و بومی
  • توسعه پایدار گردشگری
  • کمک به اقتصاد محلی
  • حفاظت از محیط زیست

اقامتگاه‌های بوم گردی یک راه خوب برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی برای مردم بومی یک منطقه است.

اقامتگاه‌های بوم گردی، صرفا شبیه یک هتل که فقط برای اقامت هستند، نیستند. این اقامتگاه‌ها، به خودی‌خود می‌توانند به عنوان جاذبه گردشگری، توجه گردشگران را به خود جلب کنند. کسانی که می‌خواهند ساعاتی را دور از محل زندگی خود بگذرانند و در فرهنگ یک جامعه بومی غرق شوند، نکات زیادی در مورد یک روستا یاد بگیرند و حتی انرژی لازم برای ادامه فعالیت‌های خود را بدست بیاورند، می‌توانند با بازدید از یک اقامتگاه بوم گردی، همه موارد گفته‌شده را داشته باشند.

منطقه بوم گردی در قزوین

قزوین به عنوان استان‌هایی از کشور شناخته می‌شود که دارای یک آب و هوای خنک است. به خصوص در اطراف خود. علت هم این است که قزوین در یک دشت قرار گرفته‌است و اطراف آن پر از کوه‌های مرتفع است.

الولک یکی از روستاهایی است که در لابه‌لای همین کوه‌ها قرار گرفته‌است. این روستا دارای یک آب و هوای خنک است و شما می‌توانید یک تجربه بسیار خوشایند و خنکی را در آنجا داشته‌باشید.

یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه بوم گردی، قله کافر میدان است. شما می‌توانید از این قله بسیار بلند دیدن کنید و یک تجربه بسیار لذت بخش داشته باشید. یکی از تفریحات این منطقه، تله‌سی‌یژ است که شما می‌توانید این قله را با استفاده از آن بالا برین.

اگر قصد اقامت در قزوین را دارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب یک شب اقامت سنتی و رویایی در قزوین را بخوانید.

اقامتگاه بوم گردی در قزوین

اله بوم، اولین اقامتگاه بوم گردی استان قزوین در روستای الولک است که شما می‌توانید یک تجربه بسیار خوب را در آنجا داشته باشید. ما در این اقامتگاه، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم، یک محیط بسیار لذت بخش، همراه با دکوراسیون محلی برای شما طراحی کنیم تا شما بعد از آمدن به آنجا، کاملا حس زندگی در یکی از خانه‌های روستا را داشته باشید.

بوم گردی اله بوم

بوم گردی اله بوم

اقامتگاه بوم گردی اله بوم قزوین که یکی از اقامتگاه های بوم گردی در قزوین است، با معماری و فضایی بومی و روستایی در روستای الولک در۱۳ کیلومتری شمال قزوین و در منطقه ای کوهستانی و در دامنه کوه کافر میدان واقع شده است. پیرامون روستا را باغ‌های سنتی با محصولاتی مانند بادام و گردو و گیلاس و آلبالو فرا گرفته است.  با توجه به قرارگیری روستا در منطقه کوهستانی، بهترین زمان سفر به آن بهار و تابستان می باشد.

امکانات و خدمات ارائه شده

رستوران، چایخانه، راهنمای گردشکر، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت رایگان، فضای پارک خودرو جلوی درب اقامتگاه و مجهز به دوربین و یخچال در هر اتاق از جمله امکانات و خدماتی است که اقامتگاه بوم گردی اله بوم برای مهمانان تدارک دیده است. مهمانان در صورت تمایل می توانند انواع غذاهای رستورانی و سنتی مانند قیمه نثار، ورقه بادمجان، دو گرم، کپه قل، جوجه کباب، دیزی، شیش انداز و رشته پلو را با هماهنگی قبلی سفارش داده و طعم لذیذ این غذاهای سنتی را بچشند و لذت ببرند. علاوه بر این امکانات، اقامتگاه بوم گردی اله بوم در قسمت زیرزمین خود دارای اتاق سینما (زاغه) و اتاق بازی با انواع بازی های فکری و تخته ای می باشد. این اتاق ها به صورت سانسی در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

جاذبه های گردشگری

روستای الولک دارای باغات سرسبز و مناظر کوهستانی چشم نوازی است. علاوه بر این آثار تاریخی بسیاری در اطراف روستا به چشم می خورد. دامنه کوه سلطان قیس دارای تپه های باستانی بی شماری مربوط به دوره سلجوقیان است. مقبره ای سنگی و هشت ضلعی، بر فراز این کوه قرار دارد که دارای سقفی گنبدی شکل، سردئاب و نمازخانه است. اثر تاریخی دیگری که در یک کیلومتری روستا به چشم میخورد، آسیاب آبی با حدود ۵۰۰ سال قدمت است که در حال حاضر نیز قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *