دیدنی های قزوین در یک روز

قزوین یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است که در گذشته برای مدتی پایتخت ایران نیز بوده‌‌است. به همین دلیل دارای آثار باستانی‌های زیاد و جذابی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر در قسمت مرکزی ایران واقع شده و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است. قزوین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی دارد، از جمله روستای هیر، روستای شهرستانک، ایوان سنگی نیاق، شهربازی‌های سرپوشیده و رو باز، اتاق فرار، کافه و سفره‌خانه‌های متعدد. درواقع قزوین یک انتخاب مناسب برای ساکنین تهران و کرج است. پایتخت‌نشینان به راحتی و دور از ترافیک می‌توانند در آخر هفته یک سفر جذاب در قزوین را تجربه کنند. اگر قصد دارید در یک روز از قزوین دیدن کنید، می‌توانید از برنامه‌ی زیر استفاده کنید و لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی قزوین در یک روز

در ادامه برای شما یک برنامه‌ برای قزوین گردی در یک روز تهیه کردیم که دارای چندین پیشنهاد است. تیم ما سعی کرده‌است تا با پیشنهاد‌های متفاوت این مطلب را برای تمامی افراد، با سلیقه‌های متفاوت مفید کند. به همین دلیل می‌توانید بسته به سلیقه‌تان هر کدام از پیشنهادی که به شما شده‌است را انتخاب کنید. امیدواریم با این برنامه بتوانید به راحتی سفر خوبی در یک روز را تجربه کنید.

صبحانه

برای شروع بهتر است به سمت خوردن صبحانه برویم تا روزتان را پر انرژی شروع کنید. برای خوردن صبحانه از ساعت 8 تا 10 در نظر گرفته شده‌است. در ادامه 3 پیشنهاد برای خوردن صبحانه به شما می‌دهیم.

خوردن صبحانه در کافه: اولین پیشنهاد ما برای خوردن صبحانه رفتن به کافه است. در سطح شهر قزوین کافه های متعددی وجود دارد، از جمله کافه دوئت در فردوسی شمالی، کافه بلوک در پونک، کافه عینک در سعدالسلطنه و.. . شما می‌توانید با سرچ کردن در گوگل کافه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و صبحانه‌تان را آن‌جا میل کنید. در کافه‌ها صبحانه به صورت مدرن مانند “صبحانه انگلیسی”، “املت مکزیکی”، “اسکرامبل”، “پینات” و.. است. درواقع این پیشنهاد مناسب افرادی است که دوست دارند در صبح قهوه میل کنند.

خوردن صبحانه در طبیعت: یکی دیگر از پیشنهادات ما این است که صبحانه‌تان را در بوستان باراجین میل کنید. در بوستان باراجین هم میز و صندلی سنگی و هم آلاچیق وجود دارد. شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان، صندلی یا آلاچیق‌های کنار دریاچه، دهکده طبیعت (باغ وحش)، یا شهربازی را انتخاب کنید و صبحانه‌تان را آن‌جا میل کنید. در واقع شما می‌توانید صبحانه مد نظرتان را از خانه تهیه کنید یا از فروشگاه‌های مربوطه مانند “نان شهر” یا “بانان” تهیه کنید. درواقع در این فروشگاه‌ها شما می‌توانید به صورت آماده صبحانه مدنظرتان مانند “نان و پنیر و گردو” ، “کروسان و پنکیک” ، “گاتا” و.. تهیه کنید و به سمت باراجین بروید و میل کنید.

خوردن صبحانه در صبحانه سرا: آخرین پیشنهاد ما مناسب افرادی است که تمایل دارند صبحانه سنتی مانند “عدس”، “املت”، “لوبیا” و.. میل کنند. در این صورت صبحانه سراهای قزوین مانند “صبحانه سرای من و بابام” در پونک و “صبحانه سرای دهخدا” در چهار راه فلسطین مناسب این افراد است. درواقع صبحانه سرای من و بابام در قزوین به چای‌های خوش‌طعمی که دارد معروف است.

بازدید از بناهای تاریخی و باغ وحش

بعد از صبحانه می‌توانید از بناهای تاریخی یا دهکده طبیعت (باغ وحش) دیدن کنید. برای این برنامه از ساعت 10 تا 12 در نظر گرفته شده‌است. در ادامه هر کدام از برنامه‌ها را به صورت جداگانه برای شما توضیح می‌دهیم.

بناهای تاریخی: اگر صبحانه‌تان را در کافه یا صبحانه سرا میل کردید، پیشنهاد می‌کنیم از آن‌جا که قزوین یک شهر تاریخی است از بناهای تاریخی این شهر دیدن کنید. درواقع سعدالسلطنه یک بنای تاریخی بسیار زیبا در قزوین است که در آن کافه‌ها و فروشگاه‌های سنتی بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید هم از این بنای تاریخی دیدن کنید و هم از فروشگاه‌های این مجموعه وسایل سنتی یا سوغات قزوین تهیه کنید. همچنین قزوین آثار باستانی‌هایی همچون کاخ چهلستون، حمام قجر، کلیسای کانتور و.. دارد. شما بنا به سلیقه‌ی خود می‌توانید انتخاب کنید.

دهکده طبیعت (باغ وحش): اگر صبحانه‌تان را در باراجین میل کردید، پیشنهاد می‌کنیم از دهکده طبیعت که در بوستان باراجین قرارگرفته است دیدن کنید. این مجموعه دارای حیوانات بسیاری برای دیدن دارد. درواقع این مجموعه به چهار بخش تقسیم می‌شوید: بخش پرندگان، حیوانات اهلی، حیوانات وحشی و خزندگان. شما می‌توانید به راحتی از این مکان بسیار زیبا دیدن کنید.

ناهار

برنامه‌ی بعدی، برای ناهار از ساعت 12 تا 15 در نظر گرفته شده‌است. برای صرف ناهار برای شما 2 پیشنهاد در نظر گرفته شده‌است. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و غذاهای سنتی معروف استان قزوین را امتحان کنید. در ادامه به صورت مجزا این 2 پیشنهاد برای شما توضیح داده می‌شود.

ناهار در بومگردی اله‌بوم: اله بوم در روستای الولک با فاصله 15 دقیقه‌ای از شهر قزوین قرارگرفته ‌است. درواقع بومگردی اله بوم دارای غذاهای  سنتی شهر قزوین مانند قیمه نثار است. حتی در این مجموعه سینما وجود دارد که می‌توانید با رزرو کردن، از آن استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی منو رستوران اله بوم را از این قسمت مشاهده کنید.

همچنین با درخواست شما لیدرهایی بومگردی اله بوم، روستای زیبای الولک را به شما نشان می‌دهند.

فضای بومگردی

ناهار در طبیعت (ایوان سنگی نیاق): اگر بخواهید در طبیعت ناهار خود را میل کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ایوان سنگی نیاق این کار را انجام دهید. این ایوان در نزدیکی روستای الولک قراردارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر خواستید در طبیعت غذای خود را میل کنید حتما در نزدیکی روستای الولک باشید تا برای برنامه بعدی زمان کم نیارید.

طبیعت گردی (تله سی یژ)

همانطور که می‌دانید قزوین در منطقه کوهستانی قراردارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به تله‌سی‌یژ قزوین بروید و زیبایی‌های طبیعت قزوین را از بالا مشاهده کنید. حتی در مواقع برفی این مجموعه دارای پیست اسکی است. برای این برنامه از ساعت 15 تا 18 در نظر گرفته شده‌است. درواقع این مجموعه در نزدیکی روستای الولک، دقیقا در اول ورودی رادارخانه قرارگرفته است.

شام

بعد از تله سی یژ یا اسکی حتما به فکر خوردن غذا هستید. درواقع در مجموعه تله سی یژ کامان رستوران با غذاهای خوشمزه وجود دارد. اگر به هر دلیلی دوست نداشتید در این مجموعه بمانید می‌توانید در راه برگشت به قزوین در یکی از سفره خانه‌ها یا بومگردی اله بوم توقف کنید و شام خود را میل کنید. درواقع در این برنامه برای صرف شام از ساعت 18 تا 20 در نظر گرفته شده‌است.

بازیگاه و تفریح

بعد از صرف شام نوبت تفریح کردن است. برای این برنامه از ساعت 20 تا هر زمانی که دوست داشتید در نظر گرفته شده‌است. درواقع قزوین دارای شهربازی سر باز مانند دالفک و شهربازی پوشیده مانند سرزمین سحرآمیز است. شما می‌توانید به شهربازی بروید یا تصمیم بگیرید و یک اتاق فرار را رزرو کنید. همچنین در مجموعه IMAX می‌توانید واقعیت مجازی یا ps5 بازی کنید. همچنین در قزوین کافه گیم بردهای متعددی وجود دارد که می‌توانید با دوستانتان به آن‌جا بروید و از بازی کردن گیم برد لذت ببرید.

کلام آخر

همانطور که در بالا مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم یک برنامه مناسب برای قزوین گردی در یک روز برای شما بنویسیم. امیدواریم این مطلب مطابق سلیقه شما بوده‌باشه و مورد استفاده شما قرار بگیرد. همچنین امیدواریم در سفر خود به قزوین تجربه خوبی را کسب کنید و خاطرات خوبی را به جا بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *